Собственик съм на Алфа 146 1.6 Боксер и имам следният проблем: голям разход на гориво ,мембранен ефект отзад на ауспуха и нисък вакуум в колектора ( 0,4 Бара) което според мен е причината за разхода - влияе на МАP-a.
По пътя на логиката вакуум в колектора ако не се губи от гарнитури се губи от газоразпределение.Свалих главите да проверя за накривени клапани и вътре видях в 2 от цилиндрите все едно изтървана метална шайба и предъвкана.Имаше 2 леко накривени клапана изправих ги , притрих клапаните към главите, и изчистих около 0,5-0,7мм нагари по челата на буталата и по главите.Смених вложки на клапаните.Сглобих колата и за мое учудване нямаше никаква промяна.Карах я няма и месец и пак я отворих.Този път за да сменя повдигачите - евентуалната причина за проблема.По главите имаше черни нагари (като сажди) , предполагам от богата горивна смес.Смених повдигачите и маслото с SELENIA 20 K 10w40 special for ALFA ROMEO, защото газоразпределението ако не е от клапани и зацепване ще зависи от повдигачи и вискозитет на маслото.Сглобих колата и отново никаква промяна.
За големият разход може да има вина Ламбда сондата , но на диагностиката не беше дала грешка.
Също така имам проблем с спирачката - твърд педал и слабо спиране.Сервото на спирачката взема вакуум от колектора ,но като елеминирам сервото и запуша вакуума налягането в колектора пак е 0,4 бара - което автоматично генерира 2,8-3 волта на MAP-a и оттам налива много гориво.Та според мен единственият проблем е с загубата на вакуум която бърка МАП-а , но това не е проблем ,а следствие от проблем.
Ще съм много благораден ако сте се сблъсквали с този проблем и знаете неговото разрешаване
По пътя на логиката вакуум в колектора ако не се губи от гарнитури се губи от газоразпределение.Свалих главите да проверя за накривени клапани и вътре видях в 2 от цилиндрите все едно изтървана метална шайба и предъвкана.Имаше 2 леко накривени клапана изправих ги , притрих клапаните към главите, и изчистих около 0,5-0,7мм нагари по челата на буталата и по главите.Смених вложки на клапаните.Сглобих колата и за мое учудване нямаше никаква промяна.Карах я няма и месец и пак я отворих.Този път за да сменя повдигачите - евентуалната причина за проблема.По главите имаше черни нагари (като сажди) , предполагам от богата горивна смес.Смених повдигачите и маслото с SELENIA 20 K 10w40 special for ALFA ROMEO, защото газоразпределението ако не е от клапани и зацепване ще зависи от повдигачи и вискозитет на маслото.Сглобих колата и отново никаква промяна.
За големият разход може да има вина Ламбда сондата , но на диагностиката не беше дала грешка.
Също така имам проблем с спирачката - твърд педал и слабо спиране.Сервото на спирачката взема вакуум от колектора ,но като елеминирам сервото и запуша вакуума налягането в колектора пак е 0,4 бара - което автоматично генерира 2,8-3 волта на MAP-a и оттам налива много гориво.Та според мен единственият проблем е с загубата на вакуум която бърка МАП-а , но това не е проблем ,а следствие от проблем.
Ще съм много благораден ако сте се сблъсквали с този проблем и знаете неговото разрешаване
Comment